Monday, May 21, 2012

Terkejut jumpa Ako!!!

AKO & ISTERI
Kisah Aku & Ako

Pada tahun 2004,drama Sephia yang dilakonkan oleh Ako Mustapha & heroinnya Catriona Ross merupakan drama paling popular pada
masa tu yang ditayangkan kat tv3..dan pada masa tu aku masih bersekolah...aku suka sangat tgok drama tu..walaupun aku selalu dimarahi mak kerana perlu tidur awal untuk kesekolah esoknya, tetapi aku tetap gagahkan diri untuk tidur lewat setiap hari semata-mata drama Sephia....Oleh sebab aku terlalu minat cerita dan pelokon handsome pada masa tu (Ako Mustapha), maka pada waktu itu aku berazam suatu hari nanti aku nak pergi kl dan jumpa Ako Mustafa...
Bila ingat balik..memang kelakar..kenapalah aku ni berazam benda camgini...Kikikikk


Umurku mula meningkat dan azamku mula dilupakan...

cashier 

Pada tahun 2009 pula aku buat kerja sambilan kat Giant...jadi cashier..biasalah cari duit lebih..Setiap Sabtu dan Ahad kerja aku scan barang jer dari pagi hingga malam...muka pun dah jadi macam scaner daaa...
Nak dijadikan cerita, pada suatu hari masa aku sedang asyik duk menyeken barang-barang yang dibeli oleh pelangan tetiba jer aku dengar ada orang
ketuk-ketuk meja cashier macam main-main jari kat atas meja...aku mula bengang sebab pikir pelangan ni mesti x sabar beratur panjang dan angap aku ni buat kerja lembap..
tu semua aku yang sendiri salah anggap...mungkin itu dia punya stail..suka ketuk2...
lepas siap scan barang pelangan tadi..tibalah giliran dia...disebabkan aku bengang dia duk ketuk-ketuk meja cashier,
aku langsung x pandang muka pelangan tu, dan hanya scan barang2nya sahaja.....begitu sombongnya aku pada masa tu...
lepas aku siap scan barang2 aku bagitau jumlah harga barang dan memandangnya...Alangkah terkejutnya aku bila melihat pelangan yang aku bengang tadi rupa-rupanyer
Ako Mustafa yang dulu aku minat sesangat...dengan keadaan terkejut tiba-tiba jer aku bekata, Eh, Ako..Pe khabar..Lama betulah saya tak tengok awak belakon..macamana sekarang...
Seolah-oleh kawan lama dan banyak benda yang aku ingin borakan...Dia balas dengan senyuman..dan tetiba rasa malu ngan kesombongan aku tadi terhadapnya..
dengan buat mu 10$ aku berkata lagi..Saya minat betul dengan abang, masa abang berlakon dalam Samarinda Sephia..tapi sekarang lama betul x nampak abang ..kenapa?
soalku untuk kepastian.... Tiba-tiba Ako bersuara..saya sekarang tengah sibuk buat filem..dan tetiba ada pulak suara perempuan menyampuk....dia ni skarang dah jadi pengarah sambil gelak...aku memandang perempuan itu & kelihatannya seperti mengandung...Aku bertanya lagi... isteri ke ni?...Ako menjawab ha arrr isteri saya.....(sebenarnya 
selepas cerita Sephia aku x ikut langsung perkembangan Ako Mustapha dan jarang2 tengok tv..manalah aku tau)..
kita orang berborak kejap..Tak sangka Ako & isterinya begitu ramah orangnya....Sedang asyik berborak tetiba aku terperasan ramai pelangan tengah beratur menungu gilira untuk aku scan
barang2 diorang...Aku pun cepat2 menghentikan perbualan kami dan sambung kerja...Aku tak sangka azam aku masa sekolah dulu2 untuk berjumpa dengan Ako tercapai jugak akhirnya walaupun tanpa dirancang...hahahaaaa....

tapi yang pasti aku gembira dapat jumpa Ako Mustapha walaupun da x minat macam dulu2 lagi..Pertemuan itu mengingatkan kembali masa
aku remaja yang suka sangat tengok cerita tu hinggakan hari2 kena marah kat mak sebab da lewat sangat masih buka tv kuat2 n x tidor pada waktu
sepatutnya bagi pelajar seperti aku yang suka tidur dalam kelas...tapi tu semua dulu erk...

tu lah kisah aku & ako...jumpa sekejap jer,tetapi ia betul dapat mengembirakan aku peminatnya...senyumanmu terbayang-bayang higga kini...kikikiiikkk

No comments:

Post a Comment