Thursday, May 10, 2012

Trip to Indonesia

duit indonesia..ni je yg aku bawa..ckup laa kot pejalan 5hari je kot..

airport Padang BT



Sekitar Butik Anissa di Bukit Tinggi



Di Butik Anissa, Bukit Tinggi


Hotel Hang Tuah di Padang, Indonesia



 makan kt gerai tepi2 jalan area Jam Gadang



semua terpegun melihat keindahan Tasik Meninjau yg mempunyai sejarahnya tersendiri..



singgah di kilang memproses kopi

Di Indonesia terdapat beberapa buah negeri yang cantik dan menarik untuk dikunjungi..Setelah berbincang kami memilih untuk ke Bukit Tinggi.Ternyata tidak sia-sia kami ke sana kerana disana terdapat banyak tempat-tempat yang cantik dan sangat sejuk lebih sejuk berbanding cameron highland malah terdapat pelbagai jenis & corak kain yang boleh di pilih di kawasan Bukit Tingi...Kami smua pergi pd 4 - 8 Mei 2012...Selama 5 hari disana, banyak pengalaman & ilmu pengetahuan yg saya dapat dari segi sejarah, budaya dan adat, pemandangan yg indah dan sbgainya..Kami juga mencuba pelbagai jenis makanan & minuman yang x pernah kami lihat sblum ni, memang sangat2 sedap, jimat dan menakjubkan...



 air sekoteng (campuran herba2 dan telur ayam sebiji)-baik utk kesihatan..
minuman ni juga dikatakan minuman utama di Bukit Tinggi malah kanak-kanak juga menyukainya...
oleh itu aku mesti cuba, tapi setelah beberapa kali aku mencubanya, masih belum dapat aku minum sampai habis...rasa halia + telur memang susah nak telan..huhuk3


 telur penyu rebus..ni pun aku cuba..kaw2 punya..habis aku makan

 surat khabar indon..firstime tengok & tak faham sepatah haram..hahak3

 balai polis kt Indonesia..ginilah rupenye..

motor kfc delivery


 kedai kopok2

 tea dlm botol..memang tak der kat Malaysia nie..

perkk.. Martabak Mesir yg sgt2 sedap, still teringat-ingat...

 koleksi beg dr kertas surat khabar

 koleksi kraftangan

 kain sulaman

kain2 sulaman yg cantik2 

rumah minang

 cendol yg sgt2 sedap

restorant taman

plat motor besar di Indon

  Kopi & tea di bancuh dlm tempurung (segar dr ladang)..btol2 kaww
di kacau dengar kayu manis supaya wangi dan bertambah sedap

No comments:

Post a Comment