Monday, May 28, 2012

Plot Running Man



Episod 1-4
Peserta Running Man dan tetamu telah dikurung dalam satu tempat yang tertutup (dewan) dan telah dikehendaki untuk meninggalkan tempat tersebut sebelum jam pembukaan. Dalam episod pertama, mereka dibahagikan kepada dua pasukan dan berlumba-lumba untuk mencari kod yang tersembunyi dalam dewan yang diperlukan untuk membuka kunci pintu utama. Dengan jumlah sebanyak 5 nombor, selepas satu diperolehi, permainan ini dimainkan untuk menentukan pasukan mana yang akan mulakan dulu dalam perlumbaan akan datang, dan kepada pasukan yang kalah akan menerima hukuman manakala pasukan lain telah diberikan permulaan. Selepas semua nombor telah dijumpai oleh salah satu pasukan, mereka menghampiri pintu utama dan memasukkan kod yang mereka percaya adalah betul. Pasukan yang betul dibenarkan meninggalkan dewan manakala pasukan yang kalah dikehendaki untuk melengkapkan hukuman di dalam dewan tersebut..Dendanya ialah membersihkan dewan tersebut...

Episod 2-5
Dari episod ke2 untuk episod ke5, kedua-dua pasukan bersaing untuk mencari tabung 'bab: emas', yang penuh dengan wang yang tersembunyi dalam mercu tanda (stadium)  dan mengumpulnya sebanyak mungkin dalam usaha untuk memenangi lebih banyak wang. Pada akhir setiap episod, pasukan dengan wang yang paling banyak wang dan telah diisytiharkan sebagai pemenang akan dibenarkan meninggalkan mercu tanda manakala pasukan yang kalah menerima hukuman. Wang yang dikutip oleh pasukan telah didermakan untuk menghormati pasukan yang menang. Penonton boleh mengundi pasukan pilihan mereka, yang mereka percaya akan pasukan pilihan akan menang di laman utama Running Man dan penonton bertuah yang meneka dengan betul akan diberi ganjaran iaitu nama beliau akan disenaraikan dalam derma tersebut..

Episod 6-10
Dari episod 6 hingga 10, format permainan yang konsisten digunakan di mana kedua-dua pasukan bersaing untuk mendapatkan 
Running Balls. Running Balls telah dianugerahkan kepada pasukan yang menjumpai bola, dan telah juga diberikan kepada individu yang memenangi permainan, yang menerima 1 Running Ball warna pasukan mereka, (biru atau merah). Setiap permainan dan larian dirujuk sebagai misi, dan ia adalah seperti berikut:

Misi 1 menampilkan permainan yang berkaitan dengan mercu tanda. Sebelum ini, Permainan Gambar Zon dimainkan di setiap mercu tanda.
Misi 2 adalah misi larian.
Misi 3 Masa Senggang untuk Piala Teh. Misi ini telah dihentikan selepas 10 episod akibat kontroversi.
Misi 4 adalah Sukan Team Pagi. Misi ini disiarkan sepenuhnya hanya dalam episod enam, dan sorotan hanya ditunjukkan dalam tujuh episod disebabkan kekangan masa.
Pada akhir setiap episod,Running 
Balls yang dikumpul sepanjang malam yang telah diletakkan ke dalam mesin loteri, dan warna bola yang pertama diusir bagi menentukan pasukan pemenang untuk malam. Kepada pasukan yang kalah dikehendaki ke rumah berulang-alik menggunakan pengangkutan awam di samping melaksanakan hukuman yang memalukan.

Episod 11-25
Episod 11, ahli-ahli Running Man dan tetamu tidak lagi berpecah kepada dua kumpulan utama kecuali semasa misi perlumbaan, dengan pasukan yang lebih kecil atau individu sama seperti permainan yang digunakan semasa misi lain.Setiap orang individu yang memperolehi Running 
Balls sepanjang misi dan bola yang dipilih semasa segmen mesin loteri merupakan pemenang untuk malam itu. Selepas itu format misi juga telah ditukar:

Misi 1 Cabaran 1 vs X.
Misi 2 adalah Cari Thief. Dari 15 episod ini telah ditukar kepada permainan yang berbeza berkaitan dengan mercu tanda.
Misi 3 misi larian, Bells Sembunyi dan Dapatkan.

Episod 18,
hanya mereka yang tidak memperolehi Running Balls sepanjang malam telah dihukum.

Episod 26-43
Bermula dengan episod 26, larian, Misi Bells Sembunyi dan Dapatkan, telah digantikan dengan Misi Cari Tetamu. Running Man dan tetamu telah dikunci di dalam mercu tanda dan diperlukan untuk mendapatkan
 Running Balls bagi peluang untuk melarikan diri dari hukuman. Melalui satu siri misi, ahli Running Man mesti dapatkan Running Balls. Format untuk misi dalam episod 26 hingga 43:

Misi 1 adalah misi perlumbaan, Cari Tetamu. Dari 39-41 episod, ia adalah Tangkap Running Man .
Misi 2 menampilkan permainan yang berkaitan dengan mercu tanda.
Misi 3 merupakan cabaran Satu Peluang, yang dimainkan dalam episod 27 hingga 31.
Jika terdapat ramai ahli tanpa Running 
Balls, mereka secara automatik dihukum dan loteri tidak dijalankan. Selain itu, jika ahli-ahli yang berjaya dalam misi Satu Peluang, mereka semua telah dilepaskan daripada hukuman tanpa mengira berapa banyak Running Balls yang mereka memiliki.

Episod 44-47
Dari episod 44 untuk 47, kakitangan mercu tanda mengundi yang mereka percaya akan menjadi pemenang keseluruhan permainan dan menjadi penyokong yang ahli / pasukan. Pasukan telah diputuskan oleh pemenang misi larian, yang menerima 1 Running 
Ball, dan kedua-dua pasukan bersaing untuk Running Balls sepanjang misi yang disiarkan selama dua hari (dua episod).Format untuk misi adalah seperti berikut:

Misi 1 adalah misi perlumbaan, Cari Tetamu.
Misi 2 menampilkan misi yang berkaitan kepada kakitangan mercu tanda.
Misi 3 adalah misi perlumbaan kedua.
Misi 4 memaparkan misi yang berkaitan dengan mercu tanda.

Pasukan yang paling kerap mendapat Running Balls telah diisytiharkan pemenang dan penyokong mereka menerima bonus dari bos mereka.


Misi
Berikut adalah senarai misi yang telah ditayangkan di Running Man dalam susunan kronologi. Misi yang telah diubahsuai atau yang dimainkan semasa misi lain dikumpulkan bersama. Untuk maklumat lain, sila rujuk kepada SenaraiRunning Man artikel episod.

Misi Larian
Misi-misi ini adalah ciri utama Running Man, yang melibatkan perlumbaan untuk menamatkan misi pertama atau mengejar satu sama lain untuk menghapuskan pasukan lain dalam 'tanda' tempat yang ditentukan.


Tema Larian/Laluan Larian
Misi-misi ini adalah varian misi larian, yang melibatkan perjalanan melalui bandar dan antara destinasi untuk misi lengkap. Episod kemudiannya berpindah dari "misi larian + misi lain" format dan seluruh episod menjadi satu larian dengan misi semasa perlumbaan. Sesetengah episod akan menampilkan tema khas yang membentuk larian.
Ahli-ahli asal Running Man : Yu Jae-suk, Ji Suk-jin, Kim Jong-Kook, Ha-ha, Lee Kwang-su, Song Joong-ki, dan Kang Gary. 
Song Ji-Hyo asalnya tetamu bagi satu mercu tanda kedua (episod 2-3) dan ketiga (episod 4-5). Beliau secara rasmi menyertai program dalam tanda keempat (episod 6) tetapi tidak dapat hadir sehingga mercu tanda 5 (episod 7).
Lizzy adalah juga asalnya tetamu bagi satu mercu tanda Sebelas (episod 13) dan kedua belas (episod 14) . 
Beliau secara rasmi menyertai program di mercu tanda 16 (episod 18). 
Bagaimanapun, beliau tidak pernah dilihat sejak episod 26. Pada bulan Februari2011, ia telah mendedahkan bahawa dia hanya tetamu jangka panjang dan telah meninggalkan program ini. 
Pengeluar Jo Hyo-jin telah menyatakan bahawa dia adalah dialu-alukan untuk kembali pada bila-bila masa. 
Pada bulan April 2011, Song Joong-ki mencatatkan episod terakhir pada bulan Mei, dan telah meninggalkan program untuk menumpukan perhatian kepada kerjaya lakonannya tetapi kembali episod 66  sebagai tetamu selepas meninggalkan hampir setengah tahun...

No comments:

Post a Comment