Episod
1-4
Peserta Running Man dan tetamu telah
dikurung dalam satu tempat yang tertutup (dewan) dan telah dikehendaki untuk
meninggalkan tempat tersebut sebelum
jam pembukaan. Dalam
episod pertama, mereka dibahagikan kepada
dua pasukan dan berlumba-lumba untuk
mencari kod yang tersembunyi dalam dewan yang diperlukan
untuk membuka kunci pintu utama. Dengan jumlah sebanyak
5 nombor, selepas
satu diperolehi, permainan ini dimainkan
untuk menentukan pasukan
mana yang akan mulakan dulu dalam
perlumbaan akan
datang, dan kepada
pasukan yang kalah akan menerima hukuman manakala
pasukan lain telah
diberikan permulaan. Selepas semua nombor telah dijumpai oleh salah satu pasukan, mereka
menghampiri pintu utama dan memasukkan kod yang mereka
percaya adalah
betul. Pasukan yang betul dibenarkan meninggalkan dewan manakala pasukan
yang kalah dikehendaki untuk
melengkapkan hukuman di dalam dewan tersebut..Dendanya ialah membersihkan dewan tersebut...
Episod 2-5
Dari episod ke2 untuk episod ke5, kedua-dua pasukan
bersaing untuk mencari tabung 'bab: emas', yang penuh dengan wang yang tersembunyi
dalam mercu tanda (stadium) dan mengumpulnya sebanyak mungkin dalam usaha
untuk memenangi lebih banyak wang. Pada akhir setiap episod,
pasukan dengan wang yang paling banyak wang dan telah diisytiharkan sebagai pemenang akan dibenarkan meninggalkan mercu tanda manakala pasukan yang kalah
menerima hukuman. Wang yang dikutip oleh pasukan telah
didermakan untuk menghormati pasukan yang menang. Penonton boleh
mengundi pasukan pilihan mereka, yang mereka percaya akan pasukan pilihan akan menang di laman utama Running Man dan penonton bertuah yang meneka
dengan betul akan diberi ganjaran iaitu nama beliau akan disenaraikan dalam derma tersebut..
Episod 6-10
Dari episod 6 hingga 10, format permainan yang konsisten digunakan di mana kedua-dua pasukan bersaing untuk mendapatkan Running Balls. Running Balls telah dianugerahkan kepada pasukan yang menjumpai bola, dan telah juga diberikan kepada individu yang memenangi permainan, yang menerima 1 Running Ball warna pasukan mereka, (biru atau merah). Setiap permainan dan larian dirujuk sebagai misi, dan ia adalah seperti berikut:
Misi 1 menampilkan permainan yang berkaitan dengan mercu tanda. Sebelum ini, Permainan Gambar Zon dimainkan di setiap mercu tanda.
Misi 2 adalah misi larian.
Misi 3 Masa Senggang untuk Piala Teh. Misi ini telah dihentikan selepas 10 episod akibat kontroversi.
Misi 4 adalah Sukan Team Pagi. Misi ini disiarkan sepenuhnya hanya dalam episod enam, dan sorotan hanya ditunjukkan dalam tujuh episod disebabkan kekangan masa.
Pada akhir setiap episod,Running Balls yang dikumpul sepanjang malam yang telah diletakkan ke dalam mesin loteri, dan warna bola yang pertama diusir bagi menentukan pasukan pemenang untuk malam. Kepada pasukan yang kalah dikehendaki ke rumah berulang-alik menggunakan pengangkutan awam di samping melaksanakan hukuman yang memalukan.
Episod 11-25
Episod 11, ahli-ahli Running Man dan tetamu tidak lagi berpecah kepada dua kumpulan utama kecuali semasa misi perlumbaan, dengan pasukan yang lebih kecil atau individu sama seperti permainan yang digunakan semasa misi lain.Setiap orang individu yang memperolehi Running Balls sepanjang misi dan bola yang dipilih semasa segmen mesin loteri merupakan pemenang untuk malam itu. Selepas itu format misi juga telah ditukar:
Misi 1 Cabaran 1 vs X.
Misi 2 adalah Cari Thief. Dari 15 episod ini telah ditukar kepada permainan yang berbeza berkaitan dengan mercu tanda.
Misi 3 misi larian, Bells Sembunyi dan Dapatkan.
Episod 18,
hanya
mereka yang tidak memperolehi Running Balls sepanjang
malam telah dihukum.
Episod 26-43
Bermula dengan episod 26, larian, Misi Bells Sembunyi dan Dapatkan, telah digantikan dengan Misi Cari Tetamu. Running Man dan tetamu telah dikunci di dalam mercu tanda dan diperlukan untuk mendapatkan Running Balls bagi peluang untuk melarikan diri dari hukuman. Melalui satu siri misi, ahli Running Man mesti dapatkan Running Balls. Format untuk misi dalam episod 26 hingga 43:
Misi 1 adalah misi perlumbaan, Cari Tetamu. Dari 39-41 episod, ia adalah Tangkap Running Man .
Misi 2 menampilkan permainan yang berkaitan dengan mercu tanda.
Misi 3 merupakan cabaran Satu Peluang, yang dimainkan dalam episod 27 hingga 31.
Jika terdapat ramai ahli tanpa Running Balls, mereka secara automatik dihukum dan loteri tidak dijalankan. Selain itu, jika ahli-ahli yang berjaya dalam misi Satu Peluang, mereka semua telah dilepaskan daripada hukuman tanpa mengira berapa banyak Running Balls yang mereka memiliki.
Episod 44-47
Dari episod 44 untuk 47, kakitangan mercu tanda mengundi yang mereka percaya akan menjadi pemenang keseluruhan permainan dan menjadi penyokong yang ahli / pasukan. Pasukan telah diputuskan oleh pemenang misi larian, yang menerima 1 Running Ball, dan kedua-dua pasukan bersaing untuk Running Balls sepanjang misi yang disiarkan selama dua hari (dua episod).Format untuk misi adalah seperti berikut:
Misi 1 adalah misi perlumbaan, Cari
Tetamu.
Misi 2 menampilkan misi yang berkaitan kepada kakitangan mercu tanda.
Misi 3 adalah misi perlumbaan kedua.
Misi 4 memaparkan misi yang berkaitan dengan mercu tanda.
Misi 2 menampilkan misi yang berkaitan kepada kakitangan mercu tanda.
Misi 3 adalah misi perlumbaan kedua.
Misi 4 memaparkan misi yang berkaitan dengan mercu tanda.
Pasukan yang paling kerap mendapat Running Balls telah diisytiharkan pemenang dan penyokong mereka menerima bonus dari bos mereka.
Misi
Berikut adalah senarai misi yang telah ditayangkan di Running Man dalam susunan kronologi. Misi yang telah diubahsuai atau yang dimainkan semasa misi lain dikumpulkan bersama. Untuk maklumat lain, sila rujuk kepada SenaraiRunning Man artikel episod.
Misi Larian
Berikut adalah senarai misi yang telah ditayangkan di Running Man dalam susunan kronologi. Misi yang telah diubahsuai atau yang dimainkan semasa misi lain dikumpulkan bersama. Untuk maklumat lain, sila rujuk kepada SenaraiRunning Man artikel episod.
Misi Larian
Misi-misi
ini adalah ciri utama Running Man, yang
melibatkan perlumbaan untuk
menamatkan misi pertama
atau mengejar satu
sama lain untuk menghapuskan
pasukan lain dalam 'tanda' tempat yang ditentukan.
Tema Larian/Laluan Larian
Misi-misi ini adalah varian misi larian, yang melibatkan perjalanan melalui bandar dan antara destinasi untuk misi lengkap. Episod kemudiannya berpindah dari "misi larian + misi lain" format dan seluruh episod menjadi satu larian dengan misi semasa perlumbaan. Sesetengah episod akan menampilkan tema khas yang membentuk larian.
Misi-misi ini adalah varian misi larian, yang melibatkan perjalanan melalui bandar dan antara destinasi untuk misi lengkap. Episod kemudiannya berpindah dari "misi larian + misi lain" format dan seluruh episod menjadi satu larian dengan misi semasa perlumbaan. Sesetengah episod akan menampilkan tema khas yang membentuk larian.
Ahli-ahli asal Running Man : Yu Jae-suk, Ji Suk-jin, Kim
Jong-Kook, Ha-ha, Lee Kwang-su, Song Joong-ki, dan Kang Gary.
Song Ji-Hyo asalnya tetamu bagi
satu mercu tanda kedua (episod 2-3) dan
ketiga (episod 4-5). Beliau secara
rasmi menyertai program dalam
tanda keempat (episod 6) tetapi tidak
dapat hadir sehingga mercu
tanda 5 (episod 7).
Lizzy adalah juga asalnya tetamu bagi
satu mercu tanda Sebelas (episod 13) dan
kedua belas (episod 14) .
Beliau secara
rasmi menyertai program di mercu
tanda 16 (episod 18).
Bagaimanapun,
beliau tidak pernah
dilihat sejak
episod 26. Pada
bulan Februari2011,
ia telah mendedahkan bahawa dia hanya tetamu jangka
panjang dan telah
meninggalkan program
ini.
Pengeluar Jo Hyo-jin telah menyatakan bahawa
dia adalah dialu-alukan untuk
kembali pada
bila-bila masa.
Pada
bulan
April 2011, Song Joong-ki mencatatkan episod terakhir pada bulan Mei, dan telah
meninggalkan program untuk
menumpukan perhatian kepada kerjaya lakonannya tetapi
kembali episod 66 sebagai tetamu selepas
meninggalkan hampir setengah
tahun...
No comments:
Post a Comment