Tuesday, June 18, 2013

Persiapan ke Jepun

Taun 2013 company aku buat trip ke Jepun...Biasalah orang belanja free...aku follow je laa...
Tapi smua orang cakap company aku nie memang Terbaik laa buat trip kat Jepun..Aku sebagai staff pun bersyukur laa banyak2...

masa dah pun ditetapkan...Kami bertolak pada 4 April 2013...
Tapi sebelum pergi aku ada laa hafal2 ayat senang skit utk senang berhubung, cthnya:
selamat pagi - ohayoozaimasu
selamat t/hari - kon'nichiwa
selamat mlm - oyasuminasai
how are u - ogenkidesuka
how much - donogurai
deliciousOishi
toilet - toire
makan - taberu
thanks - kasha / arigatogozaimash

tapi yang kelakarnya...bila diorang jawab, aku plak tak faham ape diorang cakap...hahaa

aku cuma bawa 30k yen shja utk seminggu..biasalh, gi plak time aku tgah pokai..ni pun utk shopping jew, cukup laa tu kot...coz makan, penginapan n pengankutan dan ditanggung oleh MyBigBoss...
Tapi x sangka sampai Jepun rupa2nya x cukup lorr...
Apa lg, aku mintak laa duit ag ngan Boss...

Ni plak bekalan makanan yang aku bawa...Dlm luggage aku masukan baju 5helai, jeans 1, telekung &  yang lain smua makanan...Nati blk ringan laa beg..habiskan semua makanan, tinggal pakaian je laa...Aku bawa bnyak skit biskut2, ye laa kat tempat orang takut susah nak cari makanan halal...

No comments:

Post a Comment